Over de werkgroep Promotie en Handel
De werkgroep “Promotie en handel” heeft als primair doel: de bevordering van de afzet in boomkwekerijgewassen en de promotie van Tree Centre Opheusden.
Haar kerntaken:
- Het stimuleren van de handel.
- Het onderhouden, continueren en het verder door ontwikkelen van de handelswebsite.
- Het organiseren van een lokale promotie beurs. (Expo TCO)
- Het coördineren en begeleiden van persbezoeken
- De PR en promotie van Laanboomcentrum Opheusden in de ruimste zin van het woord.
- De begeleiding en coördinatie van lokale (groen) aanbestedingen.
Resultaten en inzet 2018 werkgroep Promotie en Handel
Nieuwe promotiefilm TCO
De handelssite verder ontwikkelingen en draaiende houden
De TCO Rotonde
Bebording gerealiseerd
Kom op de Kwekerij
Speerpunten Werkgroep
Bewustwording kostprijs, gezonde bedrijfsvoering en automatisering
Lokale groen aanbestedingen via de vereniging TCO
Gezamenlijke inkoop/prijsafspraken
Fysieke en digitale presentatie om de uitstraling als hèt laanboomcentrum TCO te bevorderen
Nieuwe promotiesite
Rondetafelgesprekken over o.a. kostprijsbewustzijn.
Jaarplan 2019 werkgroep Promotie en Handel
De werkgroep Promotie & Handel wil in 2019 jaar de volgende projecten oppakken, acties uitvoeren en doelstellingen bereiken.
Projecten:
- Het LP02 Project Marktinnovatie laanboomsector gaat worden opgepakt. Het budget voor dit project is 20.000 euro excl. btw. Een onderdeel van dit project zal het symposium ‘Climate trees’ zijn maar daarnaast zal ook worden gekeken hoe op voor de toekomst marktinnovatie geborgd kan worden binnen TCO.
- Film TCO is grotendeels afgerond, tijdens IPM 2019 zal de TCO film officieel worden gelanceerd incl. de vertaling.
- Enquête houden onder leden m.b.t. de tevredenheid en verbetermogelijkheden voor de handelswebsite. Daarnaast zal de berichtgeving m.b.t. de handelswebsite worden verbeterd komend jaar.
- In 2019 zullen de voorbereidingen voor het Jubileum van de vereniging worden opgestart. Dit wordt waarschijnlijk gekoppeld aan de opening van het laanboomhuis begin 2020
- Kom op de kwekerij zal ook in 2019 weer worden georganiseerd en aanvullend hierop wordt onderzocht of het mogelijk is om kom op de kwekerij jaarrond aan te bieden aan scholen of andere stakeholders. Dit wordt via kom in de kas ook georganiseerd. Indien mogelijk willen we een kopie hiervan maken voor kom op de kwekerij.
Budget 2019:
opbouw begroting P&H werkgroep 2019 | ||
Handelswebsite | Hosting | € 2.500 |
Optimaliseren | € 2.500 | |
Kom op de kwekerij | € 3.000 | |
Promotiewebsite | vertalen | € 2.500 |
Werkkapitaal Werkgroep | Film: USB, adverteren, onthullen | € 3.500 |
werkkapitaal niet gereserveerd | €1.500 |
Werkgroep Promotie & Handel:
Binnen de werkgroep wordt komend jaar gewerkt aan het nakomen van afspraken, daarnaast zal worden geprobeerd om de werkgroep uit te breiden met 1 of 2 gemotiveerde personen die goed binnen de werkgroep passen.
31-12-2018
Werkgroep Promotie & Handel
Gerard van de Bijl.
Resultaten en inzet 2018 werkgroep Promotie en Handel
Nieuwe promotiefilm TCO
De handelssite verder ontwikkelingen en draaiende houden
De TCO Rotonde
Bebording gerealiseerd
Kom op de Kwekerij