Tree Centre Opheusden gaat zijn websites beter toegankelijk maken voor de internationale afzetketen. Dat is dinsdag besloten op de jaarvergadering van TCO.
TCO heeft twee sites in de lucht. De ene site is bedoeld voor promotie van de aangesloten bedrijven en de laanboomregio en is openlijk toegankelijk. „Als je nu googelt op TCO, kom je bij onze ledenlijst terecht”, zegt voorzitter Kees van Rooijen. Die lijst is puur een opsomming van leden, groot en klein door elkaar, kwekers, handelaren en toeleveranciers.
Middels filters wordt de site nu beter toegankelijk gemaakt. „Zodat we het klanten zo makkelijk mogelijk maken.”
De andere site is de handelssite, de online-opvolger van de Opheusdense beurs, die alleen voor TCO-leden toegankelijk is. „Als we kijken naar ontwikkelingen in de markt en in de keten, voldoet de handelssite dan nog de komende jaren? Daar hebben we nog geen eenduidig antwoord op. De site is nu afgeschermd voor de regio, is het misschien beter om de site ook voor externen te openen?”
Ontwikkelingen in de markt en in de keten waren één van de drie hoofdonderwerpen op de TCO-jaarvergadering. De andere twee onderwerpen waren de invulling van de sortimentstuin bij het Laanboomhuis en de TCO-koers richting het jaar 2030. Daarnaast bespraken de leden vraagstukken zoals het arbeidsknelpunt. „Daar willen we op korte termijn oplossingen voor hebben”, aldus Van Rooijen.
Voor het verslag van de algemene ledenvergadering 1 juli 2019 zie link: http://www.treecentreopheusden.nl/20190701-verslag-alv-tco/