Als boomkwekerij liggen we net als veel andere sectoren regelmatig onder een (maatschappelijk) vergrootglas.

Het gesprek met onze omgeving (buren) zullen we vanuit de aanstaande omgevingswet steeds vaker moeten aangaan om te kunnen blijven ondernemen.

Dit vergt een andere manier van communiceren, één manier van communicatie is werken aan ons imago, met een positief imago is het veel eenvoudiger om andere te overtuigen.

Hierbij enkele eenvoudige voorbeelden, waarmee iedereen aan het imago van zijn eigen bedrijf en de sector kan werken.

Boomband / Bevestiging touw

Vaak gebruiken we opvallend gekleurd boomband, dit valt na aanbrengen erg op, kiezen voor een neutrale natuurlijke kleur of ander materiaal geeft een meer natuurlijke uitstraling.

Boomband / Bevestiging touw

Vaak gebruiken we opvallend gekleurd boomband, dit valt na aanbrengen erg op, kiezen voor een neutrale natuurlijke kleur of ander materiaal geeft een meer natuurlijke uitstraling.

Groene groenbemester / Bloemrijke stroken in groenbemester

Het gebruik van groenbemesters is vrij normaal, door het gebruik van een bloemrijk mengsel of bloemstroken, in plaats van een grasachtige groenbemester werken we gezamenlijk aan meer biodiversiteit en een beter imago.

Dit zijn zomaar enkele kleine voorbeelden die relatief eenvoudig door te voeren zijn en zorgen voor een beter en duurzamer imago voor ons als sector.